Honey&Clover 1-recenze

15. března 2009 v 4:21 | Miako Suzuki |  H&C→recenze
Původní název→Hachimitsu to Clover
Režie→Kenichi Kasai
Anime Honey & Clover (H&C) vzniklo na základě populární mangy od Chika Umino. Příběh H&C se rozvíjí kolem několika hlavních postav - studentů umělecké univerzity, kteří spolu žijí v levné ubytovně. Události se rozběhnou, když jim jejich učitel představí svoji příbuznou Hagumi. Ač ve svých 18 letech vypadá sotva na středoškolačku, nastupuje na stejnou školu jako oni a brzy se s nimi spřátelí.

První věci, které si na H&C všimnete, je zajímavý OP(opening). Jak po vizuální, tak i po hudební stránce prezentuje nepříliš obvyklý přístup, vždyť kolik jste viděli OP, které nebyly tvořeny kreslenou animací? Rozhodně stojí za to věnovat mu pozornost.
Příběh se rozvíjí velmi pozvolně, kompaktní děj plný zvratů a nečekaných odhalení zde nenajdete, vše běží jako ve skutečném životě. Události přicházejí a odcházejí přirozeně, žádné násilné zásahy s cílem zvýšit dramatičnost se tu nevyskytují. Důraz je kladen na postavy a zejména vztahy mezi nimi.
Hlavní postavu byste hledali obtížně, všechny dostávají zhruba stejný prostor. Ať už je to naivní Takemoto, nováček na univerzitě, který neví co vlastně od života čeká, nebo Mayama(Takumi), student posledního ročníku beznadějně zamilovaný do ovdovělé ženy, či Yamada, jež je stejně zoufale zamilovaná právě do Mayamy, nikdo z nich nezaujímá výjimečné postavení. Zranitelná Hagumi se stane středem pozornosti Takemota a talentovaného, ztřeštěného a hamižného Mority hned poté, co je jim poprvé představena.
S postupujícím časem sledujeme, jak se jednotliví hrdinové vypořádávají se svými city, nejistotami a posedlostmi. O dramaticko-romantické chvilky není nouze, naštěstí jsou skvěle vyváženy komickými situacemi, jejichž hlavním aktérem je zejména Morita. O něm se toho v první sérii bohužel nedozvíme tolik, kolik bychom chtěli.

Animace je perfektně zvládnuta a má svůj osobitý styl - jestliže po zhlédnutí H&C uvidíte nějaký obrázek z tohoto anime, okamžitě ho poznáte. Jsou použity měkké pastelové barvy a výborně jsou ztvárněny především tváře a oči hlavních protagonistů. Na 24-dílném H&C pracovalo celkem 20(to je docela hodně xD) animačních studií včetně velikánů jako jsou GAINAX a Bee Train. Zabránilo se tak postupnému úpadku v kvalitě, který postihl mnoho jiných titulů a proklamace "důraz na detaily" nezůstala jen prázdnou frází.
Hudební stránka je příjemná, kytara a klavír jemně podkreslují náladu. Zajímavostí je také to, že v každé epizodě zazní jiná píseň, což mile překvapí.
Za hlavní přednost H&C považuji civilnost, která čiší z každé postavy, z každého příběhu - obyčejné a přesto pozoruhodné. Hrdinové se musí poprat se životem, přijmout jeho příjemné i nepříjemné stránky a smířit se s tím, že většinou nic není na 100% podle jejich představ. Nešťastné lásky, neúspěchy ve škole či v práci - vše je prezentováno s klidným nadhledem. Někdy to prostě nevyjde a nedá se s tím nic dělat. Na postavách vám sice záleží, ale po zhlédnutí H&C nebudete týden chodit v depresi a říkat si: "jak TO jen mohl udělat…" Naopak, zůstane ve vás příjemná melancholická nálada;)
Honey and Clover je anime, které můžu s klidným srdcem doporučit téměř každému. Rozmanité spektrum postav umožňuje skoro komukoliv najít si tu svoji oblíbenou, vážnější chvilky jsou doplněny dobrým humorem, výborná animace. Jediným nedostatkem, který byl H&C vytýkán, je poměrně otevřený konec, to ovšem nedávno skvěle napravilo H&C 2.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.